13 Ekim 2009 Salı

ŞEKER HAMURUNUN HAZIRLANIŞI

Malzemeler

1. 5 çay kaşığı (teaspoon) jelatin (agar agar marka yı tercih edin bitkisel bir jelatindir diğerleri sığır jelatini oluyor )

2.1 çorba kaşığı (tablespoon) gilserin Her eczanede bulunuyor)

3. 125 ml glikoz (Pasta malz satan yerlerde var Pastaland san alabilirsiniz)

4. 1 kg pudra şekeri Bunuda Pastaland dan almanızı öneririm.İçinde nişasta olmayan şeker hamuru hazırlamak için kullanılan birkaçkez öğütülmüş bir pudra şekeri olmalı.Genelde ellerinde hazır olmuyor.Birkaç gün önceden sipariş vermeniz gerekebilir.



Hazırlanışı:



Yarım su bardağı suda jelatini eritin.İçine glikozu ekleyin:Karışımın kaynamaması önemli iyice karişınca glikozu ekleyin tekrar kariştırın. Pudra şekerinin 4/3 ünü kabınıza koyun üzerine hazırladığınız karışımı ekleyin.İyice yoğurun Hamurunuzun kıvamına göre kalan pudra şekerini yavaşça ekleyin.Oda sıcaklığında çalışmanız çok önemli soğuk yada aşırı sıcak ortamlarda hamurunuza doğru kıvamı vermenizi zorlaştırır.Ne çok sert olacak nede yumuşak.Bu hamur bir ay kadar oda sıcaklığında muhafaza edilebilir.Ben genelde birkaç gün içinde kullanıyorum:Fazla bekletmiyorum.Kullanacağınız zaman sertleşmiş olacaktır.Yoğurarak onu yumuşatın:Açarken nişasta kullanabilirsiniz.Yapışmasını engeller .Yarım cm kalınlığında açın ve pastanızı kaplayın. Kenarlarını bir bıçak yardımıyla kesin.Renklendirmek için gıda boyası da kullanabilirsiniz.

1 yorum:

  1. Merhabalar bende çok istiyorum şu şeker hamurlu pastalardan yapmak ve tarif arıyordum ki sizin şeker hamuru tarifinizi gördüm hazırlanışında jelatini erittikten sonra glikozu ekliyoruz sonra tekrardan yeniden glikozmu ekliyoruz ben anlamadım kafam karıştı?

    İYİ BAYRAMLAR DİLERİM..

    YanıtlaSil